Для учнів






У зв'язку з посиленням протиепідеміоглогічного режими, враховуючи рекомендації Всеосвітньої організації здоров'я Міністерства охорони здоров'я України під час карантину працювати будемо дистанційно


10.04.2020
П'ятниця 
Тема:"Секрети психології, які діють у повсякденному житті та професмійній діяльності"
09.04.2020
Четвер
Тема:"Протидія торгівлі людьми"
08.04.2020
Середа
Тема :"Темперамент його фізіологічні основи"
07.04.2020
Вівторок
Тема:"Про що нас інформують міміка та жести співрозмовника"
06.04.2020
Понеділок
Тема: "Як стати цікавим співрозмовником"
03.04.2020
П'ятниця
Тема:"Тривога "+" і "-" ,які впливають на ваш ритм життя"
02.04.2020
Четвер
Тема: "Формування особистості у підлітковому віці"
01.04.2020
Середа
Тема:"Самооцінка "
31.03.2020
Вівторок
Тема: "Що таке емоційний інтелект"
30.03.2020
Понеділок
Тема: "Хаос починається з дрібниць"
27.03.2020
П'ятниця
Тема"Як підвищити свою ефективність за допомогою звичок"
26.03.2020
Четвер
Тема: "Маніпуляція через чорно-біле мислення"


25.03.2020
Середа
Тема: "Ефект Зейгарника"

24.03.2020
Вівторок
Тема: "Як незавершені справи викликають у нас стрес  "

23.03.2020
Понеділок
Тема: "Відчуття"
Інтерактивна лекція відчуття

Презентація
https://ppt-online.org/80674
Прояв емоцій і почуттів







Емоції – миттєва реакція людини на те, що відбувається навколо нього. Емоції виявляються у людини на тваринному рівні, з'являються і зникають. Проявом емоцій може бути:

  • Прикрість
  • Смуток
  • Радість
  • Смуток
  • Байдужість
  • Злість
Почуття – це теж емоції, але на постійній основі, вони тривають довго. Почуття виникають в процесі довгих мислення, переживань, на підставі життєвого досвіду. Почуття бувають:


  • Саме велике і постійне почуття – кохання, але, швидше за все, не чоловіки і жінки, матері і дитини, і навпаки.
  • Почуття обов'язку перед батьками, родиною.
  • Почуття відданості дружину.
  • Почуття відповідальності за сім'ю і дітей.
  • Деяким людям знайоме почуття натхнення на цікавій роботі.

Чим відчуття людини відрізняються від його емоцій

Як дізнатися, що таке почуття, а що емоції?
  • Почуттями ми керуємо, а емоціями дуже важко керувати, найчастіше неможливо.
  • Почуття проявляються на основі постійних простих емоцій, а емоції – сиюминутны.
  • Почуття формуються в процесі життєвого досвіду, а з емоціями ми народжуємося.
  • Почуття неможливо усвідомити, а емоції ми сповна усвідомлюємо, частіше в минулому часі.
  • Почуття довговічні, а емоції виникають на короткий час у відповідь на яку-небудь дію з боку. Свої емоції ми висловлюємо криком, сміхом, плачем, істерикою.
  • Почуття виникають емоцій, і для такого переходу емоцій в почуття потрібно час.
Кордон між почуттями і емоціями визначити дуже важко. Іноді ми довго не можемо зрозуміти, який стан у нас насправді – емоції або почуття. Приклад того, закоханість і любов.

Функції і роль емоцій і почуттів у житті людини





Злість, доведена до афекту

Емоції – це не тільки слова, але можуть бути і дії. Всім відомо, як діє на одну людину посмішка іншого. Якщо усміхнений людина щира, то може заразити своєю посмішкою і оточуючих. Завдяки емоціям ми краще розуміємо один одного.
Почуття і емоції проявляються 4 видами:
  • Саме почуття
  • Вияв настрою
  • Пристрасть
  • Афект
Почуття – негативне або позитивне прояв властивостей людини.
Настрій – фон для дій психіки людини.
Пристрасть – сильне почуття і досить тривалий.
Афект – дуже сильне почуття, що триває короткий час.
Дотримуючись такої класифікації:
  • Здивування – це почуття, а подив, блаженство – те ж почуття, але доведене до афекту
  • Гнів – почуття, лють – почуття, доведене до афекту
  • Радість – почуття, захват – почуття, доведене до афекту

Завдяки емоціям і почуттям наше життя стає цікавою, але разом з тим, надмірні емоції впливають на наше здоров'я і психіку, тому потрібно навчитися керувати нашими емоціями.
Як керувати емоціями?
  • Спочатку потрібно зізнатися собі, що не всі емоції, які проявляються у вас позитивні.
  • Розібратися з кожним проявом негативних емоцій.
  • Не приймати всі негативні емоції на свій рахунок. Якщо на вас накричав начальник – це не означає, що ви поганий працівник, може, у нього був поганий настрій.
  • Контролювати свої негативні емоції і не допускати прояви їх в наступний раз.
  • Навчитися контролювати свій вибуховий характер і прояв бурхливих емоцій, наприклад, з допомогою простих способів медитації, спеціальних тренінгів.
  • Тепер є купа книг і фільмів, з допомогою яких можна навчитися контролювати свої емоції.
Отже, ми трохи більше дізналися, і познайомилися зі своїми почуттями та емоціями.

20.03.2020
П'ятниця 
Тема: "Влив стресу на людину + та -. Фізіологічні основи.
 Стрес незавершених справ."


19.03.2020
Четвер
Тест на розвиток пам'яті .Короткий екскурс у фізіологічні осонови пам'яті  та способи її розвитку.


  18.03.2020  
  Середа
   Вправа №1(Вправи на розвиток пам’яті та уваги)

 Ще одна гра для того, щоб добре попрацювати             своєю увагою і напружити голову. Потрібно дві           людини і один сірник. Може бути зубчистка або           олівець. Одна людина повинна закрити очі й                 розкрити долоню. Інший гравець сірником або             зубочисткою "виписує" на долоні або накінчиках          пальців літери. Той, в кого очі закриті, повинен виключно своїм тактильним відчуттям зрозуміти, яку саме букву було написано. Якщо це легко зробити, то переходимо до складнішого - пишемо слова. Ще складніший варіант вправи – схематичні малюнки. 

 Протягом двох хвилин "перестрибуйте" поглядом з   одного предмету на інший. Не затримуйтесь на            чомусь одному більше секунди. Ваш погляд               повинен  встигнути перефокусуватись й не більше -    одразу ж переводьте його на щось інше. Цю вправу   водночас можна вважати зарядкою для ваших очей.
 І для вашого мозку. Буквально за декілька десятків     таких "стрибків" людина помічає, що її думки            "вимикаються" в прямому значенні цього слова. Здопомогою цієї вправи можн арозслабити навіть                                                                                 дуже перевантажену проблемами голову. 


Гра, в якій може приймати участь будь-яка кількість учасників. Наберіть декілька предметів, які мають характерний запах. Кава, мило, спеції, ароматичні масла - підійде все. Джерел запаху має бути хоча б з десять. Краще більше. Мета гри – впізнати суміш запахів. В невеличку чашку один учасник  може змішати перець та засіб для миття посуду, інший гравець повинен НЕ ДИВЛЯЧИСЬ понюхати й назвати два складники, які  присутні в новоутвореному ароматі. Всі джерела запахів повинні при цьому бути присутні на столі. Складніший варіант - змішувати три речовини. Зрозуміло, що рівень сприйняття запахів у кожної людини є свій, але в загальному зосередитись на своєму носі протягом хвилин сорока – це дуже хороша вправа для вашої уваги. Лише спробуйте і побачите, яка це цікава розвага. 


Часто пересуваєтесь автобусами чи трамваями? Можете спробувати під час поїздки попрацювати своєю увагою. Для цього вам потрібно вибрати якусь точку НА СКЛІ, або ж який сьоб'єкт ДАЛЕКО (в межах тісних вулиць міста другий варіант важче виконати). Периферійним  зором, не відриваючись увагою та зором від точки, яку вибибрали, вам потрібно перелічувати ті предмети та об'єкти, повз які ви проїжджаєте. Рекламні щити, магазини, дерева, зупинки, будови - підходитиме все. Ці об'єкти потрібно називати вголос.  Вправу можна ускладнити: називати потрібно ті об'єкти, які починаються на вибрану вами літеру.


Ходіть босоніж. Гуляйте тривалий час, або ж на декільк ахвилин скидайте взуття та зробіть декілька кроків. Хоча прогулянка на декілька годин краще підійде тим людям, які розвивають свою пам'ять та увагу. І ще більше підійде наступна вправа:
Розкидайте на підлозі декілька предметів. Вони мають бути порівняно невеликими (ручка, олівець, мобільний, тюбик з кремом). Ще краще, якщо ці предмети розкидатиме  хтось інший, щоб Ви їх не бачили. Вам потрібно сісти на стільці перед цими речами, закривши очі. Наступати босою ногою на них і намагатисьвгадати, щоцетатаке. 



Не вправа, а гра - ось що буде зараз описане. Гра підходитиме для дітей ,хоча й дорослим також варто часами таким займатись. Вона виховує вміння проводити асоціативні порівняння та висловлювати свою думку зрозуміліше.
Що потрібно? – набір олівців. Один учасник малює на клаптику паперу декілька кольорових квадратиків. До десяти штук (хоча їхня кількість може бути значно більшою). Інші гравці не бачать, який саме порядок кольорів малюється.
Пізніше учаснику з намальованими квадратиками потрібно розповісти історію, в якій він   буде розказувати про кольори. Говорити слова "Чорний", "Синій"  і т.д. - не можна.   Потрібно називати предмети, які даватимуть розуміння, який колір мається на увазі. Тобто: якщо у мене набір кольорів жовтий-зелений-червоний, я можу розповісти про те, як взяв в руки лимон, він впав на траву і з нього почала текти кров. Інші гравці повинні намалювати ряд кольорових квадратиків, які будуть розміщені в тому ж порядку. Увага! Якщо якийсь колір повторюється декілька разів, то потрібно кожного разу говорити щось інше, натякаючи на нього. Тобто, в одному випадку червоний може бути словом "кров", в другому "вино", у третьому "помідор". Якщо діти (абодорослі!) справляються з тим, що розуміють, про які кольори Ви говорите, то далі повинні описувати кольори вони, наводячи різні асоціативні поєднання. 




17.03.2020

Вівторок
(Вправи для розвитку творчого мислення)




Завдання 1
Склади якомога більший список речей, які є важкими, твердими і білими (характеристики можна змінювати). Спробуй придумати якомога більше відповідей.

Завдання 2
Придумай якомога  більше слів, близьких за значенням до слова ТВЕРДИЙ.
Завдання 3
Потренуйся в «мозковому штурмі» за допомогою олівця й паперу:«Запиши всі способи, якими ти міг би вдосконалити олівець, щоб  зробити його зручнішим для використання. Пам’ятай, що підходять всі відповіді, якщо їх реально здійснити. Створюй свої ідеї у відповідності з твоїм бажанням».
Завдання 4
«Мозковий штурм» стає набагато продуктивнішим, якщо в нього включається декілька чоловік. Утворіть в класі невеликі групи і дайте кожній групі завдання придумати, що можна зробити, комбінуючи такі предмети:
а) пробку і пружинний матрац;
б) порожні пляшки з-під води і губки;
в) м’яч для пінг-понгу, пару труб, метр сталевого дроту.
Завдання 5
Нижче наводиться кілька запитань, на які необхідно відповісти. Зафіксуйте, скільки хвилин витрачається на кожне запитання. Можна або зазначити, на скільки запитань відповідаєте за 3 хвилини, або час відповідей на всі 10 запитань.
«Назвіть якомога більше способів, видів, характеристик:
1. Як може виглядати будівля?
2. Як може гарчати тигр?
3. Як можна відчути холодний вітер?
4. Скількома способами людина може спілкуватися?
5. Як можна відчути кору?
6. Як може пересуватися кінь?
7. Скількома способами можна видавати крик?
8. Скількома способами можна нюхати квіти?
9. Скількома способами можна зробити тісто для піци?
10. Скількома способами може плавати дельфін?»

Завдання 6
Уяви собі надзвичайно довге мовчання. Як би ти був кожним з наступних людей, що б воно тобі нагадало?
Якби я був залізничником.
Якби я був диригентом оркестру.
Якби я бу
в  класним керівником.
Якби я був конструктором.
Якби я був на рятувальному плоту в морі.
Якби я був первісною людиною.
Якби я булла моєю мамою.
Якби я був космонавтом.
Якщо я є самим собою ».
Завдання 7
Придумай принаймні 30 способі ввикористання звичайної цеглини, окрім будівництва будівель.
Завдання 8
1)Назви 5 винаходів, які могли б вдосконалити світ, крім тих, що вже винайдені.
2)Придумай кілька кращих способів зборусміття для того, щоб уникнути непривабливості сміттєвих відер і контейнерів на обочинах.
3)Напиши телеграму з 30-ти рядків друзям, в якій розповідатиметься про один день училищі.

 16.03.2020
 Понеділок













Немає коментарів:

Дописати коментар

17.09.2022 Самоменеджмент 51-М

    Взаємозв’язок темпераменту та характеру у процесі формування особистості  Характер – це властивості особистості, які набувають у процес...